Bogers van Gils | StoryDoing
Strategie | Creatie | Organisatie
HERO_webbasis-gelanceerd-BvG kopiekopie.jpg

gelanceerd

We zijn gelanceerd!!

Voor wie er bij was: leuk dat je erbij was!!!
Voor wie er niet bij was: je hebt wat gemist!!

Het was een geweldige middag voor ons en we willen er iets over vertellen. Maar eerst, voor wie geen tijd heeft om alles te lezen, hebben we een paar verzoekjes aan jullie! Voor de fun én voor de promotie van ons boek StoryDoing.

Verzoek 1: foto's met het boek!

We vinden het leuk om foto's te ontvangen van ons boek. Dat kan een traditionele pose zijn van jou (jullie) met een boek in handen. Of terwijl (alsof) je serieus uit het boek aan het werken bent. Of onder de palmbomen op Barbados. Op de Erasmusbrug. Tijdens het eten, omdat je het niet weg kunt leggen. In een boekhandel waar je het tegen komt. Ach, leef je maar uit! Ook leuk trouwens als je zo'n foto post op social media. (PS: wat is er al veel door jullie gepost! Supertof en veel dank!).
O ja, als je foto's of filmpjes hebt gemaakt tijdens de lancering, wil je die dan mailen aan welkom@storydoing.nl of sturen via WeTransfer? Dan hebben we ze in goede kwaliteit (social media en whatsapp verkleinen ze).

verzoek 2: een recensie

Ons boek is natuurlijk te koop op Managementboek.nl. Daar kun je sterren geven aan het boek en een aanbeveling of recensie achterlaten. Nou denken we niet dat jullie het boek deze week al uitgelezen hebben, maar mocht je er al een beeld van hebben en iets over kunnen vertellen, dan zou het leuk zijn als je iets op Managementboek zou schrijven. Of wellicht heb je zelf een blog of site waar je iets kunt plaatsen?

verzoek 3: het boek aanbevelen

Als je het boek koopt of anderen dat aanbeveelt, hebben wij 2 plekken als voorkeur:

  • het zojuist genoemde managementboek.nl. Dat is belangrijk voor onze ranking. En dat is weer pr in de zakelijke wereld.
  • Of bij een traditionele boekhandel. In Rotterdam natuurlijk bij Boekhandel Donner, die een casus in het boek zijn, en het boek zaterdag al in de winkel hadden liggen!!

verzoek 4: Bogers van gils aanbevelen!

We hebben best veel tijd in het boek geïnvesteerd.  Al was het niet constant, we zijn er uiteindelijk 2 tot 3 jaar mee bezig geweest! Zie dit blog). We willen daar ook graag iets van terugverdienen. Dus als je organisaties, afdelingen, teams, professionals kent, voor wie StoryDoing interessant kan zijn, laat het hun weten en laat het ons weten!


Tot zover het reclameblokje...

Om te beginnnen zijn we erg blij dat jullie zo je best hebben gedaan om ons niet met prosecco en boektompoucen (het eerste tastbare bewijs...) te laten zitten. Praten, eten en drinken blijft een winnende combinatie. Nog dankbaarder zijn we dat onze altijd enthousiaste presentatrice Michèle van Hart in de Fik met hakken en al overeind bleef op ons podium, beter bekend onder de naam 'tafel'. Was iedereen wel opgevallen, dat de lampen op de tafel Italiaans design zijn en er daarom niet af mochten worden geschroefd? It's all in the details...

Michèle interviewde onze gasten Rodney, Stijn en Arjen, echte StoryDo'ers. Hun authentieke verhalen over koffie, rum, ingenieurs, schepen, maatschappelijke kansen en duurzame denkwijzen inspireerden alle aanwezigen. Bij deze geven we de heren graag de vele complimenten door die wij ontvingen! Ging het razende tempo van Michèle je te snel? Lees dan hier nog even verder. En ga eens koffie drinken aan het Eendrachtsplein:

Het meest pijnlijke moment (ondanks de creativiteit, die je best nodig hebt om een boek van 256 bladzijden te schrijven, was het de auteurs niet gelukt een origineel idee voor de lancering te bedenken...) werd gemakkelijk omgebogen in het meest memorabele moment, toen Ron en Jan-Peter elkaar een speciaal beschreven exemplaar van StoryDoing overhandigden (zie filmpje verderop). Onder luid applaus, want zo hoort dat. Het goede nieuws was dat iedereen die op deze historische dag een boek zou ontvangen, een 1e exemplaar kreeg!! Waarmee de boekentafel voor geopend werd verklaard.

En het was nog lang onrustig...

De auteurs hadden het druk met signeren, voor filmpjes en foto's poseren, kadootjes ontvangen en zoveel mogelijk mensen persoonlijk spreken. De aanwezige gasten praatten bij, werkten net of raakten in gesprek met de StoryDoing initiatieven. Rotterdam in a box (www.rotterdaminabox.nl), ook net deze week gelanceerd, vertelde over micro-ondernemers, Rotterdamse producten en de Hef, de Rode Willem en de Zwaan. En de Ithaka academie (www.ithaka-academie.nl), gelieerd aan StoryDoing, vertelde over hoe zij ondernemers op reis laten gaan. De gastvrouwen van Tribes, zelf ook een voorbeeld van StoryDoing in het boek, zorgden voor hapjes en drankjes en buiten knipperde de door Amadea gedoneerde lichtreclame vrolijk voort.

en nu...?

Nu werken de auteurs drifitg verder aan deze website. Inmiddels staan er een paar blogs op en de extra's die ook in het boek beloofd worden, zijn bijna allemaal ingevuld. Verder moet er nog iets aangepast worden aan de vormgeving van het e-book. Dus de digitale lezers zullen nog even geduld moeten hebben (geef een gil als je op de hoogte wilt worden gehouden; het zal 1 a 2 weken duren).

CHECK Live facebook interview door Jojanneke van den Bosch en vlog van Junglereporter Beke Olyrhook

Spot je zelf in deze slideshow